07.21

det är något med det här datumet. jag vet inte exakt vad det är, men något är det. jag vet inte om det är något som har hänt mig något tidigare år eller om det är något som ska hända idag (måtte det i så fall hända fort, för snart går jag och lägger mig) eller så är det något med syrran. men när jag såg på mobilen idag kändes det som att jag levt med just det här datumet hur länge som helst, som om det vore en del av mig. väldigt märklig känsla, men jag har lärt mig att inte ignorera den. den har dykt upp i andra sammanhang. men nog om det.

jag har mest jobbat idag. och det har regnat  h e l a  dagen!! mysigt när jag väl kommit hem från eftermiddagspromenaden med jyckarna. det blev oreganokyckling med ris och vattenmelon efter det, till efterrätt. allt till tredje boxens första avsnitt av morden i midsomer. den senaste timmen (eller en och en halv timmen är nog mer sanningsenligt) har jag legat i badet och läst hästen och hans pojke. har snart läst ut den. det är liksom inför prins caspian. filmen alltså. narnia har jag älskat sedan länge, främst i bokform. skulle inte drömma om att strunta i de nya filmatiseringarna av berättelsen.

nåväl. nattmacka härnäst.

Kommentarer
Postat av: Madde

Hmm! ja jag ska nog också läsa den boken innan jag ser filmen.. älskar också böckerna =)

Postat av: annelie m sundholm

kanske för att det är henriks födelsedag. eller min och martins förlovningsdag?

2008-07-24 @ 18:27:36
URL: http://puckolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback