just like them good old days

klockan är 15.03 just nu. jag slutar 15.27. ändå sitter jag hemma och har varit hemma den senaste halvtimmen. sanningen är den att jag lämnade jobbet för en och en halv timme sedan. alltså två timmar tidigare än mitt schema säger. fast helt lovligt gick jag hem. allt var klart och vi hade redan suttit av en och en halv timme. ute skiner solen och det fläktar riktigt skönt, så jag tog en rätt så långsam promenad hem med en tur om joes jobb där jag nallade en chocolate chip cookie.

tinar köttfärs som så småningom ska bli hamburgare. smarrig fredagmiddag. fram tills det är dags att laga mat tänker jag bara ta det lugnt. andas och vila fötterna. kanske ta ett bad? eller måla tånaglarna röda? eller slökolla på tv? inget nyttigt tänker jag göra, nä, det har varit nog med sådant direkt jag har kommit hem från jobbet veckans tidigare dagar. inget nyttigt och inget jobbigt. bara slappt. lite som det är helt okej att livet är nu och då.

ikväll far joe till garaget igen. miatan är inte långt från att bli mer krocksäker nu, så han vill hålla ångan uppe och få det gjort. själv ska jag poppa popcorn och kolla på morden i midsomer. om inget annat dyker upp, vill säga.

Kommentarer
Postat av: Madde

hehe! låter som att du har det riktigt härligt faktiskt.. lät gott med popcorn, kanske blir det ikväll ;)

Postat av: Madde

ja, övertala övertala övertalaaa =P

2008-07-18 @ 17:00:35
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: Erik

Lät ju som en helnice fredagkväll! ;)

Själv ska jag inte se midsommer, men kanske nån film.

Hemma kväll, igen, för min del.



Svårt det där me barvakt! :D

2008-07-18 @ 19:30:54
URL: http://fota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback