torsdagslistan på söndag

jag menar mig vara en relativt anspråkslös kvinna, men vecka 26 har jag varit i behov av en hel del saker. prio ett var sömn. jag behövde sovasovasova, helst minst tolv timmar i sträck. det hände aldrig. snarare var det så att hälften av mitt sömnbehov var vad jag fick om nätterna. detta avslöjar att det inte bara var sömn jag behövde, utan även fyra liter disciplin eller mer. disciplin som skulle se till att jag gick ut med hundarna minst en timme om dagarna när jag kom hem från jobbet. det hände bara tre av fem dagar. disciplin som skulle se till att jag skulle baka bröd, eftersom källan av det i frysen sinade. faktum är att jag satte igång på lördagen med brödbak, men för första gången i mitt liv blev det så misslyckat att jag fick slänga degen och fara till maxi och köpa bröd där. disciplin som skulle se till att jag kom i säng i tid om kvällarna.

vecka 27 ligger för oss och denna veckan behöver jag:
1. middagsidéer
2. energi när jag kommer hem från jobbet
3. blåbär till mina smoothies
4. åka till sävar och vattna och hämta hem mer rabarber
5. ut och träna hundarna
6. packa inför helgen i lainejaur
7. fixa blodpuddinggodiset till hundarna och lägga spår till saga
8. byta ut en del av musiken på min telefon
9. gå och lägga mig i tid
10. vika en eftermiddag för rostlagning på 323an


Kommentarer
Postat av: Emelie

Uffa, inte ska du väl lägga upp massa krav på dig sådär. Det är inte bra! Även om det inte är några tuffa måsten, så ligger dom ändå och gnager...

Postat av: Bee

Okej, här är ett förslag till en matlista:

1. din goda risotto med bla svamp, bacon och avocado

2. köttbullar och makaroner (inte så spännande, men kräver inte så mycket energi från din sida)

3. kycklingsallad

4. Rissallad med stekt kycklingfilé

5. tonfisklåda

6. gulaschsoppa

7. pasta carbonara



puss och hej!

2008-07-06 @ 21:00:38
URL: http://sandrabee.blogg.se/
Postat av: Emma

Har du några smarriga recept att dela med dig av?

Jag skulle behöva lite inspiration. Har du några bra smoothiefavoriter som man skulle kunna prova?

2008-07-07 @ 10:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback