torsdagslistan

nu är det väl halvt om halvt bestämt vilken vinterbil det blir. en grå mazda 323 sedan, '91. det är inte så att jag är überexhalterad över att det blir just den bilen det blir, jag tycker mest det är skönt att det är bestämt. det gör att det inte behöver ältas och vägas fram och tillbaka framöver.

ute på våran soffa sover grannens to be ex-man. full som ett ägg. han sysslar både med droger och alkohol och blir våldsam med sånt i kroppen, så man vill liksom inte provocera honom. han väntar på frugan som har flyttat ifrån honom. när hon kommer hem misstänker jag att det blir storbråk och att han då kommer vilja spöa skiten ur henne. som han har gjort många gånger förut. det är lite därför hon har flyttat. hon har fixat besöksförbud mot honom, men de har hängt ihop mest hela tiden de senaste två månaderna, förutom den senaste veckan. och under de två månaderna har hon bett oss ringa polisen två gånger när de har bråkat. och det har vi gjort. vi funderar på att alltid ringa polisen när han är här, men vi har inte bestämt oss helt än. mest känns det rätt så otryggt att de håller på att bråka och slåss i trapphuset. vi har således behövt fundera över följande frågeställningar:
1. är det ok att se till att få en granne som har levt ett hårt liv utkastad från lägenheten när den stör och gör boendemiljön otrygg?
2. ska man ringa polisen på honom när han är hos henne/i trapphuset?


andra beslut jag har att fatta framöver:
1. morgondagens middag.
2. hur jag ska hantera den flock för vilken jag och joe är ledare.
3. när det är dags att köpa petters senaste skiva.
4. vart vi ska bo till våren.
5. vad jag ska sysselsätta mig med till våren.
6. att, inte om, jag ska ta tag i att städa av köket under morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Mazda är min bästa bil nånsin. Har faktiskt haft två stycken. Båda 323. Fast mina från 86...

Postat av: Sandra

hemska gubbe!

2008-06-27 @ 10:04:41
URL: http://aandeersson.blogspot.com
Postat av: Bee

Om ni bor någon annanstans än just här - då dör jag. på riktigt. dör. Du får max flytta till sävar. MAX!

2008-06-27 @ 16:21:06
Postat av: Madde

dom där grannarna alltså :S

2008-06-27 @ 16:30:42
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: Bee

http://www.styggasvenskar.se/index.php

2008-06-27 @ 23:15:28
URL: http://sandrabee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback