vad är det som droppar på vårat paraply? vad är det som faller ner från skyn?

jo vatten, vatten, bara vanligt vatten!

regn idag alltså. h e l a dagen!! ösregn. ö s -regn. gick ut med hundarna efter jobbet och att ha svirat om till regnstället. tänkte att jag inte skulle gå så långt, men så insåg jag hur skönt det är att gå i regn när man har ordentliga kläder och gummistövlar. lyssnade på alanis och sjöng. jättehögt. och det var sådär "ronjas-vårskrik"-befriande. all arghet i mig var bortblåst när jag kom tillbaka, hem från det som blev en långpromenad. då skrattade jag bara åt eländet idag. men jag får inte tänka på det så mycket, för då blir jag bara arg igen.

i stället för att älta tristheter tänkte jag berätta att vi fick lyxen att bli bjudna på vegetarisk lasagne i sävar. smarrigt värre! fick veta att vi fick tillskott till en semesterkassa vi inte har hunnit starta än. superlyxigt. om två dagar far svärföräldrarna till staterna och hit flyttar deras hund. fast bara tills de kommer hem igen. det blir ett lite mer kennel-likt liv under tiden :)

nu hägrar lite kvällsfika, med macka för joe och en smoothie för mig. måste se till att få i mig tillräckligt med frukt och grönt, alltså!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja regn är mysigt om man är ordentligt klädd..hehe! jag sprang på stan med jeansshorts. va lite optimisktisk imorse tror jag ;)

Postat av: Sandra

vare inte kvällsfika innan kl 21.00 ;-) eller var det 22? jag minns int så noga. haha... see yaa tomorrow hun!

2008-06-23 @ 22:26:12
URL: http://aandeersson.blogspot.com
Postat av: Erik

Hm, funderar. Har det regnat idag? ;)

Blev en inne dag då Em fick nån släng av feber.

Salppt å skönt.

2008-06-24 @ 00:23:24
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: annelie

sandra: det var börja fika senast 21, så vi är klara runt 21.30 :) fast det blev aldrig fika igår. insåg att jag inte var så hungrig. bara sugen på en smoothie, och då orkade jag inte riktigt. :)

2008-06-24 @ 07:19:47
URL: http://annelufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback