www.avlyssnat.se

i nio år har jag tänkt att jag aldrig vill återvända till det stora landet i väster. jag har tänkt att jag inte vill påminnas om det vidriga som jag förknippar med landet och jag vill inte stödja usa på något sätt och vis. jag tycker inte att usa är ett bra land. men så började jag rensa i min inbox på mitt hotmailkonto. det resulterade i att jag skickade iväg ett par mail till några av mina kontakter där. några dagar senare har jag fått svar från dem och känner en stark längtan efter att få träffa dem igen. jag får helt enkelt åka tillbaka, strunta i det vidriga och strunta i att det faktiskt är usa jag åker till. det är inte bara längtan efter människorna som driver mig, utan även det faktum att dol har bilat genom delar av östra usa de senaste tre veckorna och att svärföräldrarna for dit igår för att under fyra veckor flyga kors och tvärs över landet för att besöka bland annat chicago och las vegas. klart jag blir inspirerad! så från nu sparas det pengar till den resan. en resa som jag innerligt hoppas blir av.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Åh. Las Vegas. Dit ska jag bara en gång i mitt liv. Här sitter vi två stycken med pengar och semesterdagar upp över öronen och med det lyxproblemet att US är så fruktansvärt stort och åsikterna går isär om ens vilken sida av det oheliga landet som ska besökas. En usa-resa för oss kommer aldrig bli av. Det är ett som är säkert.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback