hoppet tycks inte svikta

kollar in statistiken på era besök, och vad som var max antal besökare för ett halvår sedan är det minsta antalet besökare under min bloggpaus! tackar för det, för previlegiet att få er uppmärksamhet några sekunder om dagen!

vi har fortfarande inget internet. jag börjar bli riktigt bister, faktiskt. dock är det inte så mycket att hänga upp sig på, det är ju bara världsligt. hoppas dock på innan veckoslutet, eller början på nästa vecka.

idag blir det torsk till middag. torsk med mos. riktigt gott, om ni frågar mig.

påsken firades i stugan med snöskottning, skoterkörning, pimpeltävling och mycket mer. jag, fiskardottern, förlorade fisketävlingen tillsammans med två av kusinerna. antal fiskar fångna för min del: noll. det ser inte bra ut på mitt cv. d, däremot, han vann den interna tävlingen. grattis till honom!

jag har tänkt en hel del om saker och ting i livet, men mest bara varit. bland annat har suget efter barn och hus på landet med stor gård kommit tillbaka. inte så bra, enligt albin. jag har börjat rata dr. phil, trots goda och självklara råd. jag har börjat kolla mer på ellen degeneres show, för hon får mig att skratta. vad är det egentligen för fel med saker som bara roar och inte lär en någonting? ibland behöver man bara få skratta.

vad gäller diskussionen bland kommentarerna på föregående inlägg kan jag säga att jag har skrivit mitt svar där, tackar thesan för kommentaren och menar att m hade uppfattat meningen precis som jag menade den. jag tror på att ställa upp för andra, men att även ställa upp för sig själv. det första går inte utan det andra, tänker jag. att säga nej till andra, innebär, som jag skrev, ibland att säga ja till sig själv. nog om detta.

haj på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback