sluttampen

jovars alltså. imorgon är det sista dagen på kursen jag läser nu. jag kan nog inte riktigt beskriva hur lättande det känns, faktiskt. idag ska jag sätta mig och fixa den nästsista uppgiften jag har på kursen, igår gjorde jag den tyngsta uppgiften på kursen helt klar. jag var definitivt mycket mindre stressad när jag gick och la mig om kvällen efter det. 23.40 kom jag dessvärre på att vi skulle ses i skolan idag med basgruppen för att finslipa den sista gruppuppgiften klockan tio idag. så började jag tänka och lite smått kaosa igen. gick upp och käkade två knäckemackor med ost och i huvudet strukturerade upp morgondagen och alla uppgifter, sen äntligen kunde jag somna.

jag blir alldeles städig av att kolla på
rent hus. alltså, jättestädig. soffan har blivit dammsugad och jag tog på mig en gummihandske för att kunna samla upp all smuts på soffklädseln. skrubbade diskbänkens alla vrår ordentligt igår efter att ha sett programmet. diskade i maskin står nu diskstället och filtret till köksfläkten (jätteäckligt och skitigt, by the way). när jag kommer hem ska jag rengöra resten av fläkten, så där supernoga. och så ska jag dammsuga och torka golven. funderar även på att duscha krukväxterna som inte blev duschade förra veckan. kylskåpet ska torkas ur och allt. ni ser ju. städprogrammet fungerar ungefär som speed för mig. fast jag kände för att leva sådär äckligt ohygieniskt ett tag. bara för att liksom få uppleva den där förvandlingen någon gång. dock känner jag mig själv såpass väl att jag aldrig skulle stå ut i ett sådant kaos. städningen är för mig en ganska trivsam del i dagen. jo, lite som terapi.

ikväll kommer jag nog kunna somna gott.

vet ni? nu i helgen är det ume open, och vi ska dit. inte idag, eftersom vi inte lockades nämvärt av banden som spelar under kvällen, men imorgon och på lördag ska vi dit. lyssna på christian kjellvander och framför allt timo räisänen. marit bergman kommer dit, liksom mando diao. och massa fler. det ska bli förfärligt trevligt. maddan och simpan ska också dit, och innan vi far ner på stan ska vi premiärgrilla hos dem. inte helt fel! det blir alldeles bestämt en bra helg!

Kommentarer
Postat av: liv

jag har missat att det var ume open! ni kommer att få det så roligt :)

tack för igår, både för pratstunden och för klippet. du är guld!

Postat av: Annelie M Sundholm

Alltså, vilken internetoperatör har ni bytt till??
Jag vill ringa, förlåt mejla menar jag, till dom och se till att dom skyndar på dethär!

2008-03-28 @ 15:01:13
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: m

du får väldans gärna mejla mig din adress för nu är det ääääääntligen ett pris på gång! min mejladress finner du på molly's grove, about-sidan. ha en helskön helg! / m

2008-03-28 @ 18:21:48
URL: http://www.mollysgrove.se/
Postat av: m

Nu finns bilder på ditt pris uppe på Molly's Grove. Och nästa vecka får du se till att hålla utkik i brevlådan! / m

2008-03-29 @ 12:19:43
URL: http://www.mollysgrove.se/
Postat av: m

Jag igen... men åhåhåå, jag är ju så nyfiken: har priset kommit fram och är du nöjd?

2008-04-03 @ 21:16:52
URL: http://www.mollysgrove.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback