farfar fiskare - min melodi

igår gjorde jag två saker jag aldrig har gjort förut. jag cyklade tandemcykel och dressin. vi hade en superfin dag i brobytrakterna i skåne med hela familjen. vi paddlade kanot också. joe fick för sig att vi skulle paddla lite off pist, så att säga, och det försatte oss i en lite knivig situation där vi var tvungna att lämna kanoten för att komma förbi in väldans trång passage. men det gick. joe drog kanoten och jag och astrid gick ett par meter och sen kunde vi paddla vidare.

idag ska det tydligen vara dagen d för hemfärd, och jag är inte alls sugen på det. jag vill ha bara en till kväll med min bror edgedaniel och hans honey. bara en till. planen är att återvända efter sommaren, eftersom jag har jobb inbokat mest hela tiden. men i september, lagom till att alla har återvänt till jobbet och hösten börjar smyga sig på, då planerar vi att komma "hem" igen. det är besvärligt, det där hemmet. för vi åker hem oavsett. i torsdags åkte vi hem och idag gör vi det samma. enkelt för oss, desto krångligare för andra.

hilda är söt och aizi är gammal. fina hundar, men jag medger villigt att jag saknar våran långkorv. eller tax om man nu önskar uttrycka det så.

det är helt fantastiskt hemma i bua. sommarfantastiskt. rhododendron och förgätmigej blommar för fullt tillsammans med alla andra juniblommor. det är svårt att slita sig och tänka sig upp till norr och en massa måsten och en tråkig kurs. här är vi ju alltid lediga, så det är en lyx att vara här. som semester ungefär, fast med ett pressat schema helger som de här.

idag är jag inte ett uns norrlänning. idag är jag bara feskedägan ifrån bua.

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för din kommentar. Det känns bättre =)

Ja jag tror på den utbildningen faktiskt..



Låter som att ni har haft en härlig helg iaf.

Postat av: An'n

2008-05-19 @ 23:42:13
Postat av: Annelie M Sundholm

Hur fjorton är jag? Just nu har jag ruskigt svårt att sluta tänka på att det är säsonsavslutning imorn och i min inbillningsvärld fantiserar jag om att sjukanmäla mej imorn.

2008-05-19 @ 23:43:35
URL: http://puckolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback