på detox

ni vet den där känslan man kan få ibland som säger en att man verkligen borde göra något eller ändra något, den känslan har jag haft ett bra tag nu. egentligen är den tudelad, eftersom den beror på två saker, har jag konstaterat. den ena är skolan och skolarbetet som jag har ignorerat allt för länge vid det här laget, den andra är att jag äter sötsaker varje, varje dag. de båda är vaninnigt destruktiva för mig och det är en ren och skär idioti att jag tillåter mig att strunta i sundhet på det sättet.

idag är första dagen på resten av ditt liv. klyschigt. lite för stort för min del, det räcker med att tala för ett par veckor framöver, för det är ändå med de små två-veckorsnedstampen som jag håller motivationen uppe. nåväl. från och med idag: sötsaker som godis, kakor och läsk endast antingen fredag eller lördag OCH ta tag i skolarbetet ordentligt. när jag klargjorde det där med sötsaker igår för albin blev det okej att köpa hem en massa frukt (mycket mer än vanligt) som hjälper mig att hålla mig ifrån kexchokladen (som jag egentligen inte alls tycker är särskilt god eftersom den är så vansinnigt söt). glassen blir lätt att hålla sig ifrån eftersom jag smällde i mig det sista av den efter lunch igår... vad gäller skolarbetet har jag numer en plan, som känns helt okej. jag tror att jag kommer fixa det. jag SKA fixa det.

nu är det hundpromenad som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback