seven days

jag har varit en dag efter hela veckan. det insåg jag igår kväll när jag försökte berätta för joe att det var onsdag och att fredagen låg ytterligare en arbetsdag bort. en liten röst i mitt huvud sa till mig att han nog egentligen borde veta, eftersom han ju jobbat hela veckan lång. nåväl. jag gav mig ändå inte förrän jag hade slagit igång teven, tagit fram textteve och fått det bekräftat för mig att jag verkligen hade jättefel. en hel dag hade jag fel. tjugofyra timmar. ett dygn.

jag ska fixa lunch, läsa klart och börja skriva lite på arbetet som ska redovisas till veckan och baka både schackrutor och cheesecakes. de senare två får jag inte smaka på förrän imorgon. lördag blir gottedagen den här veckan. sånt är livet, har jag hört.

sayonara!

Kommentarer
Postat av: Bee

Konichi wa!Givetvis är det kin-yobi (fredag) idag. tänk, ändå. Jag ska bli bäst på japanska! Sayonara!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback