vinden har vänt

vaknade upp till en alldeles strålande vacker och varm dag. taxen och jag har hunnit lukta lite kring ängen intill nydalasjön. längre än så har vi inte kommit idag. förutom albin förstås, som har hunnit med både jobb, extra sömn och farit till garaget. jag måste skriva mer på mina tentafrågor idag efter att ha stoppat i mig lite mat. miatan är påställd nu, förresten. den är nästan okristligt snygg. vi är glada att ha den, kan man säga. mest albin, men även jag.

när jag skrev att vinden har vänt syftade jag på min svullnade kind. den är inte i närheten av normalt tillstånd, men den är på väg åt rätt håll, alltså minskad svullnad. inte desto mindre känner jag mig som ett freak, så jag begränsar dagens umgänge till bloggmiddagen med damerna i afton. jag vill berätta, gott folk, att jag modigt antog utmaningen och jag klarade den. jag kom, jag såg, jag segrade. eller veni, vidi, vici som caesar sa och som det konstigt nog även står på marlboro-paketen. lite undrar jag över det senare. vem vinner när det kommer till tobaksfrågan? jo, producenterna. men jag menar, det är ju lite som att pissa på dem som köper cigaretter av det märket. "vi tjänar pengar - ni får cancer och dör 5-10 år tidigare än ni hade gjort om ni inte hade rökt. dessutom får era barn och andra i er omgivning smaka på bieffekterna av rökning. men vi blir rika och det är det som räknas." nä, jag vet inte...

nåväl. frulle. ha en fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback