jag har glömt

jag har ju helt glömt bort att berätta att jag har fått en lägenhet. det ordnade sig redan förra veckan, men jag ska skriva kontrakt först imorgon. fick en etta med sovalkov på tomtebo, just i grannkvarteret. den är på markplan och jag har en liten, liten uteplats där man kan sitta om sommarkvällarna. det finns ett juste kök som jag ska göra så trivsamt jag bara kan, och de gula tapeterna i sovalkoven kommer illa kvickt ersättas av några andra icke-gula. för trots att jag älskar lejongul så vill jag inte ha ens lite av en gul ton på mina väggar.

jag tror att det var ovissheten som gjorde att jag sov dåligt, för direkt efter att jag fått lägenheten började jag sova gott igen. det satt fint! nu ska jag laga en senmiddag och sen bara mysamysamysa med hundarna.

och förresten. praktiken går fortfarande bra. fast jag är astrött. verkligen jätte. men jag har fått sån fin kritik av min handledare idag (och av några elever) gällande min insats där, så den där tröttheten spelar inte så stor roll.

ajöss.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis! Det låter som det går bra för dig, det är kul att läsa! :)

Postat av: Madde

men så bra allt går för dig.. kanoners! =)

2008-10-01 @ 23:55:47
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: Annelie M Sundholm

Det känns fortfarande lite overkligt för mej att tänka mej dej som lärare.... :-)

2008-10-02 @ 00:09:33
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: annie

Grattis till lägenhet! Och visst känns det otrloigt skönt att få sniffa på verkligheten med ett riktigt jobb! Kram!

2008-10-02 @ 11:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback