torsdagslistan

som ni säkerligen har märkt glömde jag bort att det var torsdag igår. ja, faktiskt: glömde. i mitt huvud var det fredag hela dagen igår, och jag hade inte en tanke på att det var läge att klura ut vad veckans torsdagslista skulle handla om. för det är så det funkar. jag kommer på vad jag ska lista ungefär samtidigt som jag loggar in för att skriva.

egentligen är jag förvånad över hur otroligt strukturerad jag är i klassrummet och den koll jag har där (jag är en sån med ögon i nacken, i synnerhet när jag är på högstadiet). jag förvånas ständigt över att jag har tydliga planer, både för lektioner och sånt som kan dyka upp när man väl är i klassrummet. och jag förvånas över att jag, trots att jag är astrött, är superalert och på g i klassrummet. kanske är det tecken på att jag har sökt mig till rätt yrke. ett av dem.

lista över andra saker jag förvånas över:
1. att allt ordnar sig så rackarns bra. (längtar nästan ihjäl mig till 1 december, då jag får den nya lyan.)
2. att ekonomin alltid går ihop i slutändan. och jag snålar inte ens särskilt mycket.
3. att tre lampor har gått sönder inom loppet av en vecka.
4. att jag numer glömmer bort att tanka hem det nya oth-avsnittet så fort det har kommit.
5. att det är så vansinnigt kallt ute. det är ju inte varje år som jag måste hämta ner vinterjackan redan i början av oktober.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Känner ingen det där med One Tree Hill. Jag är inte lika besatt längre och det oroar mej. Jag vill ju inte att det ska bero på att jag håller på att bli vuxen eller så.

Postat av: liv

hade du också fredag i huvet igår alltså? jag gick omkring hela dagen och tänkte..weeho, snart helg :P

2008-10-03 @ 19:30:40
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/
Postat av: Emma

Jag är fortfarande väldigt besatt av OTH. Det tas hem direkt. Längtar tills imorgon när jag får se nästa.

2008-10-06 @ 16:24:52
URL: http://www.emmabrissman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback