good lord

har just varit inne både på vk.se och dn.se och läst två artiklar som rörde samma sak. om föräldrar som vill byta dotterns personnummer eftersom det i de fyra sista finns tre sexor på rad. de hänvisar till att det är the number of the beast och att de inte vill att deras dotter ska förknippas med något så ondskefullt som djävulen himself. jag tror varken att gud eller människor dömer henne eller bedömer hennes personlighet utifrån personnumret... helt galet! förresten, jag tror bestämt att min syrra har drabbats av samma byråkratiska "problem": YYMMDD-X666. hon eller mamma. men ni, kära läsare, kan vara lugna. jag ser inte att satan har satt en särksild prägel på någon av dem.

Kommentarer
Postat av: Frida

svar på tal ;) det kan vara värre än värst! fy bubblan. igår grät jag hela kvällen, till och från.. fast jag inte visste varför, och fast jag mår hur bra som helst. se till att de droppar in snart, så får vi vara lediga samtidigt! :)

Postat av: liv

tänk vad det magiska tänkandet fortfarande lever kvar hos många. tillskrivandet av egenskaper pga olika gamla rotade föreställningar känns väldigt trångsynt och 1800-tal..:S







2008-09-09 @ 10:16:50
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback