hello long lost penpal

jag är lärare nu. inte helt och hållet så att jag är klar med utbildningen helt, men det är lärare jag är om dagarna. jag har sjuor, åttor, nior och de som går tredje året på gymnasiet. jag kan inte sjuor, åttor och nior så värst bra. någorlunda okej, men jag är liksom bättre på gymnasieelever. dem är det inga konstigheter med, de bara är. lite mer vuxna. sjuorna är barn, onekligen, åttorna är rebeller hela bunten och niorna är till hälften barn och till hälften vuxna. som lärare blir jag helt annorlunda på högstadiet än den lärare jag är på gymnasiet. för att det behövs. men jag har roligt, även om det är tokmycket jobb.

abba håller på att fatta hur man sitter fint. det är redan sagas paradtrick. jag saknar dem uppriktigt när jag är iväg om dagarna. lyckligtvis saknar de inte mig lika mycket, eftersom de får leka med sammi och soda. men det ska bli skönt att få skriva uppsats snart igen. då blir det vi tre mest hela dagen lång. det gillar jag!

jag har tänkt på en sak. att jag gärna vill lösenordsskydda bloggen, åtminstone för en tid framöver. inte så att jag ska skriva superhemliga saker eller så. men jag vill veta vilka som hänger här. och jag vill inte känna mig begränsad i mitt skrivande. dock är jag tveksam, som alltid när det väl kommer till kritan, för jag tycker att det är roligt att se att allt fler hittar hit. men jag tror ändå att fördelarna med det överväger, åtminstone just nu. ni som vill ha ett lösenord och så får gärna skriva en kråka med mailadress i kommentarsfältet, så fixar jag det. jag tror att det kan bli inom en vecka eller så.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej! Va kul att höra att du har roligt. Själv skulle jag nog inte vilja jobba som högstadielärare... man minns ju själv hur man var som elev. :S



Jag vill gärna läsa vidare, om man nu får! ;)

Och du har väl min e-post sen tidigare?

Kram

Postat av: Linnea

Jag vill också mer än gärna läsa vidare. Förlåt att jag inte har svarat på din kommentar på Facebook, kändes så "utfläkande" att svara där och så kan alla läsa. Men just nu har jag en liten down, men jobbar mig sakta men säkert uppåt igen :) Sköt om dig! Kramar

2008-09-30 @ 23:06:38
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: Annelie M Sundholm

ja tack

2008-10-01 @ 00:00:00
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag vill! =)

2008-10-01 @ 00:06:13
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Jag vill gärna läsa vidare. Det är roligt att följa vad som händer i ditt liv. Kram Emma

2008-10-01 @ 14:03:16
URL: http://www.emmabrissman.com
Postat av: Lisen

Hej!



Mig känner du inte alls personligen, jag har halkat in på din blogg via andras bloggar. Känts så spännande att få följa ditt liv och extra kul eftersom att du snart är klar lärare och jag håller på att läsa till lärare. Jag skulle gärna följa med i din fina blogg där du beskriver ditt liv och din vardag :-)

2008-10-01 @ 18:01:10
Postat av: Lisen

...om jag får fortsätta följa din blogg i fortsättningen så är min mailadress: [email protected]



Ha de gott och kämpa på!

2008-10-01 @ 18:02:47
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:)

2008-10-01 @ 18:03:32
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tesan

Hej Goding!

Jag tycker det är roligt att läsa din blogg, du är ju Em`s favvosyster! Jag hoppas du flyttar ner till söder så att du kan var med på våra mysmiddagar.. Jag tänker på dig! KRAM Tesan.

2008-10-02 @ 09:39:36
URL: http://www.metrobloggen.se/lovemysister

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback