hör av dig om ett år om du är sugen på mer

jag och dee har just kollat på masjävlar. filmen är verkligen helt fantastisk, enligt mig. och ja, det är nog den som sått ett frö i mig att jag vill flytta till dalarna när jag bryter upp från umeå. en ack, så talande och bra slutreplik i filmen fick bli rubriken på dagens sena inlägg. denna dagens enda inlägg.

jag har ett läskigt äventyr att berätta om. det hela skedde när jag var på väg till veterinären med hundarna för att de skulle vaccineras. jag mötte polisen och tänkte att, nu kommer de vända i rondellen, köra upp mig och fråga varför 1. regskylten fram inte sitter där den ska och 2. varför jag kör runt med ett skrapat skattemärke. till båda frågor hade jag vettiga svar och tänkte att det inte skulle orsaka mig jätteproblem, så jag behöll lugnet när de, mycket riktigt, hade vänt i rondellen och på kyrkbron låg tätt bakom mig. så jag stannade till på närmsta busshållplats och bakom mig stannade de. fick förklara två gånger om hur det låg till och de förklarade myndigt för mig att jag riskerar tvåtusen kronor i böter om jag är så olaglig som jag är. men de hade överseende. släppte iväg mig endast med orden "fixa det här så fort du kan, så slipper du bli stannad framöver. och riskera böter." nu känner jag att jag helt plötsligt blev tvåtusen kronor rikare den här månaden. dee, som satt bredvid sa följande "sån jävla tur! hade det varit jag hade jag fått böta." man kan ju undra vad det är som gör skillnaden.

masjävlar alltså. den förtjänar att vara ett veckotema egentligen.


Kommentarer
Postat av: liv

håller med, den är vacker. jag grät och skrattade om vartannat. :)

Postat av: Annelie M Sundholm

Jag har verkligen inte sett denna filmen. Jag antar att jag borde skämmas, så som du har lovordat denna.

2008-09-27 @ 16:46:49
URL: http://puckolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback