om kläder och lingon

idag börjar min praktik. och jag har klurat på vad jag ska ha på mig. för att göra ett bra intryck, alltså. för första dagen som lärarkandidat går det faktiskt inte för sig att komma i riktigt vad som helst. som mysbyxor. men helsvart och ett halsband ska nog gå vägen. i synnerhet om halsbandet är lejongult.

gårdagen var faktiskt en riktigt bra dag! fick sällskap på båda promenaderna och båda promenaderna var ganska långa och vi gick mest inne i skogen. marty var med på eftermiddagssvängen och vi letade lingon, men det fanns inte mycket kvar. det hade nog gått åttiotvå personer med stora, stora bärplockare före oss, för det som lämnades kvar till oss var tre deciliter bär. tur att marty hade hittat mycket lingon tidigare på dagen och att jag redan har ganska mycket i frysen. ska koka sylt av det någon dag i veckan. nåväl. medan moussakan stod i ugnen tog marty sig ett bad här (hon har inget badkar hos sig) och jag gick omkring och plockade. när både marty och maten var klar käkade vi och sedan gick vi över en sväng till bee och dee. riktigt härligt höstväder igår. och det ser inte bättre ut än att det är det idag också :) 

nu är gröten klar och min mage är helt och hållet redo för frukost.  

Kommentarer
Postat av: Madde

jaha! så trevligt.. hur gick första dagen nu då? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback