om pirater och andra sjöfarare

igår om morgonen kom joe för att pussa mig godmorgon efter att han hade ätit sin frukost. jag varnade honom och sa att jag luktade som en pirat, men en snabb puss kunde jag få ändå, tyckte han. efter en stund var det dags för honom att gå till jobbet och jag gick och kramade honom hejdå innan jag hoppade in i duschen. jag fick då så vackert höra att jag luktade som en sjörövare. eller nej, ändrade han sig, som en sjöröv! charmigt!

for till uni och hade en över förväntan bra stund där. känns faktiskt oväntat bra, och det är välbehövligt!

kollade på ett hus utanför umeå som jag gillade riktigt mycket. superfin utsikt över en ganska stor sjö och inga grannar just, just intill huset. de fanns dock såpass nära att man såg husen klart och tydligt. lagom långt bort. lite smågrejer som man ville fixa, men inga stora problem. dock kommer det inte bli det huset, vi är inte där än. idag blir det till att kolla på ett annat hus utanför stan. roligt att kolla runt! ju mer man har sett, desto bättre vet man vad man vill ha och behöver. men jag kom att tänka på en sak när jag och fru sidborn pratade om det hela, att med köpet av ett hus dör drömmarna om det fria livet lite grann. eller ganska mycket. det får bli en avvägning, den dagen som husköp faktiskt blir aktuellt, om man vill ge upp den friheten eller inte. troligtvis kommer man väl till den punkten då man känner att det fria livet (i det avseendet) inte är mer värt än stabiliteten ett husägande ger. nåväl. det är långt kvar dit.

var just ute med våra hundar, sammi, soda och deras husse och matte och abba har jagat pinnar både i vatten och på land. och hon och sammi har jagat varandra och haft en massa kul. ska bli kul att se soda när hon är stor nog att ge sig in i den leken :) saga har förbrukat sina "gå-lös"-chanser för ett bra tag framöver och får snällt gå kopplad. abba, däremot, går mest lös hela tiden.

nu måste jag fixa lunch innan jag ska iväg till skolan. börjar ett idag.

ajöss, pirater!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas sista terminen blir kanon för dig! Saknar dig dock här på jobbet!

Postat av: lena

va kul att kolla på hus,jag håller inte riktigt med om att friheten försvinner efter hus köp=)vad för sårt frihet?det var jätte kul med sjörövare=)

kramar på er

2008-09-02 @ 17:20:38
URL: http://lenysik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback