tio tomater. minst

snart är ännu en vecka till ända. och med det menar jag att helgen snart är över. fast vet ni? det spelar ingen roll för mig. inte så att helgen hittills har varit kass eller så, inte alls. men som lärarstudent är det lite som helg hela veckan med undantag för ett par timmar två,tre dagar i veckan. alltså: ingen fara på taket att helgen snart är slut. snart slut. det är ju en hel söndag framför oss. dagen har bara nyss börjat och solen skiner och himlen är klarblå. idag är det carportbygge i sävar som gäller. igen. vi var där igår med och då var det samma sak som var i görningen. men ska sanningen fram (och det ska den ju) så är inte jag mycket av en byggare när vi väl är där. jag är nog den enda i familjen som inte har lagt en hand vid det bygget än. men laga mat, det kan jag. och det är vad jag gjorde igår. rotmos. för första gången i mitt liv. och kött till det. och i slutet av dagen var familjen nöjd, med mycket gjort på carporten och med mat i magen.

nu på morgonen har jag bara visat våra växter lite kärlek. vattnat och ansat. hoppas att tomaterna på plantorna ska behaga ändra färg. det går lite långsammare nu än under högsommaren på den fronten, märker jag. men förhoppningsvis är det så att tålmodig skördar god frukt. i fler aspekter i livet än bara på växter, tänker jag.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Är inte pentrollen nakna nertill?

;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback