torsdagslistan

det var fredagkväll och annelie sundholm och några till skulle hänga hemma hos oss med min syrra och mig. kolla på film, om jag minns rätt (men jag kan lika gärna minnas fel. filmkvällen används bara här som en diskret orsaksgivare till listans innehåll). vi beklagade oss inför mor vår, sa att vi inte har något kul (=gott och ätbart) hemma. då sa hon "men! vi har ju popcorn och bananer!" det hängde med i många år och än i denna dag, som job andersson hade sagt, tänker jag på det när vi faktiskt inte har något annat gott än popcorn och bananer hemma.

lista över mina favoritfilmer (utan inbördes ordning utöver de två första):
1. masjävlar
2. amèlie från montmartre
3. lucky number slevin
4. gudfadernfilmerna
5. arn (den första filmen iallafall. den andra har jag inte sett)
6. kopps
7. superstar
8. kill bill ett
9. kill bill två
10. morden i midsomer-filmerna (fastän att alla inte är lika bra är serien ändå så bra att den utan tvekan hamnar på listan)

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej Annelie, nu är jag tillbaka på bloggen och tillbaka på banan så att säga. För allt i världen, unna dig ett biobesök och nya Arn-filmen. Den är makalös, vacker och fin i varje detalj.

Postat av: cecilia

Halloj, satt och slöade vid datorn, läste din blogg (borde verkligen se klart gudfadern-filmerna någon gång..'sen' är ett bra ord)btw tror jag att jag såg din joe på naturbruksdagen. är inte säker (har bara träffat han en gång) men iaf. saknar lovet =p

2008-09-06 @ 15:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback