torsdagslistan

nu och då tryter fantasin när det kommer till bloggen, och då blir det inlägg à la dagboksform. jag tänker att det inte alltid är så kul för er läsare, i synnerhet inte för er som inte känner mig annat än genom bloggen. dessutom känner jag, när jag kollar igenom mitt bloggarkiv, att de inläggen känns så beiga och trista. men de är ändock inlägg, och de är bättre än att ingenting alls händer på ett par veckor eller så.

ett tag hade jag bestämt mig för att skriva en massa anekdoter från mitt liv. det var när min blogg var alldeles färsk och jag hade en massa berättelser inom mig som gärna ville ut. sedan, när berättelserna började tryta, kom jag på att jag skulle berätta en massa småsaker som händer om dagarna. för det händer ofta ganska mycket roligt under en dag, men som man bara glömmer bort om man inte skriver ner dem på direkten. den idén rann ut i sanden i och med att jag efter varje rolig sak tänkte att "det här måste jag blogga om", men som jag, när jag väl satt vid datorn, helt hade glömt bort. efter det försöket blev det dagboksform ett tag. inte så kul, men, som sagt, bättre än inget alls. min senaste grej var att införa en torsdagslista och det hoppas jag kommer hålla i sig. det är lite svårt med inspirationen ibland, men det finns ju miljoner saker att lista.

dock tänkte jag att jag inte behöver lista saker varje dag i veckan, men att jag kanske skulle kunna ha tema-veckor. det skulle ju onekligen underlätta när det kom till att klura ut vad som ska listas under torsdagen.

lista över saker jag kan ha som veckolånga teman:
1. musik
2. favoritsidor på internet
3. filmer
4. personer som påverkat mitt liv utöver det vanliga
5. mina intressen
6. barndomsminnen
7. böcker
8. principer jag har
9. farfar
10. favoritställen jag har
11. mina (dag)drömmar

Kommentarer
Postat av: linnea

fler bilder anneli!

2008-09-26 @ 10:46:32
Postat av: Madde

fick lite panik igår när vi insåg att det va väldigt lite biljetter kvar, men den 15:e nov blev det för oss kl 16 =)

Postat av: annie

Haha, ja ibland ger den där bloggen man har en mer ångest över vad man ska skriva än glädje av att få skriva av sig :P

2008-09-26 @ 20:47:25
URL: http://filodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback