en lögnare blir bara trodd en gång

jag har fått en rubrik. pokker gav mig den och tanken är att jag ska göra något bra av den. så kommer det vara ungefär en gång i veckan från och med nu, att vi ger varandra varsin rubrik och sen gör vi det bästa vi kan av den.

det var det där med vargen kommer. om falska alarm som skickas ut för skojs skull. eller så var det det där med barn som inte fattar att april april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill inte gäller hela april utan bara första. så tror de att man går på värsta rövarhistorierna varenda dag i april månad, som att en rymdraket har landat på förskolans baksida, bara för att man gick på luret om att de var och kollade på kattungar dagen innan och att de ska köpa en av de små liven när de blir stora nog att inte vara hos sin kattmamma längre. nu känns det ju synnerligen grymt att kalla ungarna för lögnare på grund av sånna oskyldigheter som aprilskämt.

men ändå. man kan lugnt påstå att jag inte kommer att berätta för dem om första maj och maj, maj måne, jag kan lura dig till skåne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback