bella, du är mitt liv nu

gott folk, så här är det. jag är trött. jag har just fått andra twilightboken. igår hängde jag med joe och är helt uppe i tankar som till stor del handlar om att vara annelie albertsson. och annat också, för den delen. poängen är den att jag inte har tankar kvar till kreativa blogginlägg. därför får det vänta. tills den dagen kommer (inte så långt bort, kanske imorgon) får ni hålla till godo med en lista jag har snott av bondhustrun. men svaren ändrade jag till mina egna. konstigt vore det väl annars.

KNARKAR DU: nej
HUR MÅNGA AV SAMMA KÖN HAR DU HAFT SEX MED: noll
GILLAR DU HÄSTAR: ja.
ÄR DU VEGETARIAN: nej, men jag äter inte så hiskerligt mycket kött. på förskolan äter jag numer vegetariskt. typ.
OM NEJ, VARFÖR INTE: för att jag inte tycker att det är fel att döda djur och äta dem. däremot är jag rätt strikt när det kommer till produktion och sån skit. det ska vara ekologiskt/frigående/vilda djur som fått sätta livet till.

HUR MÅNGA HAR DU DEJTAT: ett par stycken.
HAR DU NÅGOT JOBB: ja.
TRIVS DU MED DET: det gör jag.
NÄR GJORDE DU SENAST NÅGOT RIKTIGT DUMT: jag vet faktiskt inte.
FAVORITFIK: jag gillar station, för de har så gott fika där. schmäck gillar jag för att jag gillar inredningen och för att de kör på rätt mycket KRAV i sitt utbud, om jag inte minns fel.

VILKEN VAR DIN FÖRSTA FESTIVAL: jag var en sen debutant. inomhusfestivalen ume open 2007.
VAD TYCKER DU OM SEX FÖRE ÄKTENSKAPET: ja tack.
PROJEKT JUST NU: att komma i form efter en mycket dekadent semester.
BARNDOMSIDOLER: lili och sussie, carola och så klart farfar.
VAD TYCKER DU ÄR ÄCKLIGT: solkiga fötter, offentliga toaletter, abba när hon rullar sig i döda grodor, kokt blomkål.

VEM RINGDE DU SENAST: sandra.
SENASTE SAKEN DU KÖPTE: bla hårprodukter på freeport.
VAD HAR DU PÅ DIG JUST NU: en svart v-ringad tischa och närapå-baggyjeans, fast de sitter tight om baken. och det är inte på grund av den dekadenta sommaren. det ska vara så. 
NÄR VAR DU SENAST RIKTIGT FULL: hmm.... hösten 07 om jag minns rätt. eller nej. det var senare. det var faktiskt i år. i somras. fast inte på semestern.
VILKEN KILLE HÅNGLADE DU SENAST MED: pinsamt, men jag vet faktiskt inte vad han heter. men att han var från örebro, det vet jag. och att han skrattade mycket. peter?

VILKEN TJEJ HÅNGLADE DU SENAST MED: det har aldrig hänt.
NÄR OCH VAR GRÄT DU SENAST: hemma hos emelie, sista måndagen innan semestern tog slut.
NÅGOT BEROENDE: inget, vad jag kan komma på nu.

NÅGON -
FAVORITLÅT: fear no darkness med timo
VÄN SOM SPELAR I ETT BAND: utöver chris martin och the edge så är det väl inte någon.
SOM FÖRSTÅR DIG: min syster, bland andra
SOM KROSSAT DITT HJÄRTA: ja.

VEM -
HÅNAR DU: jag hånar inte så mycket, tror jag. jag föraktar nog mer. 
DELAR DU MEST MINNEN MED: emelie
STÖR DU DIG PÅ: fredrik reinfelt
GOSAR DU MED: hundarna och dagisbarnen.

VILKEN -
TIDNING LÄSER DU: jag läser nog nästan bara webbupplagor (DN och VK). och allers, förstås, när jag köper en. 
BUSS ÅKER DU OFTAST: 8an ner på stan
FRISYR HAR DU: en tofs. en otroligt praktisk promenadfrisyr. 

VAD GÖR DU NU: fyller i den här listan. förväntas jag göra mer än en sak?

VAD -
GÖR DIG TILL EN BRA MÄNNISKA: jag är medkännande, vill se det bästa i både folk och situationer och jag är rak och ärlig. jag står för vad jag tycker och tänker. och säger.
GÖR DIG TILL EN DÅLIG MÄNNISKA: jag önskar att jag inte vore så egocentrisk som jag är.
HAR DU FÖR SMINK IDAG: inget alls. 
ÄGER DU FÖR SKOR: många par. bland annat MINST tio par BB-skor av blandat utseende: sandaler, sneakers, stövlar, klackskor. och så äger jag ett par riktiga stövlar som håller för de flesta oväder. och ett par riktigt värdelösa vinterskor.
HAR DU FÖR STORLEK I SKOR: 38

NÄR SPYDDE DU SIST: det var längesen, det.
TYCKER DU OM INDIEKIDS: jag vet inte vad indiekids är. 
RÖKER DU: nej.
DITT LÄNGSTA FÖRHÅLLANDE: lite drygt två år.
ÄR DU EN BRA FLICKVÄN: jag är nog det, tror jag. ganska rolig att leva med, men också lite jobbig, ty jag har en stark vilja.
VILL HELST HA NU: en påse saltlakrits bredvid mig.
BORDE MAN FÅ RÖKA PÅ KROGEN: nej, nej!
ÄR DU FLÖRTIG: ja. både med och utan intention.

DAGENS -
FILM: ja. twilight. fast jag ska inte kolla på någon film idag, men OM jag skulle göra det skulle jag välja den.
SÅNG: Hamburg song med keane
BAND: det är liksom keane jag lyssnat på mest idag.
BOK: när jag hör din röst.

VILL DU HÅNGLA: jag är inte så sugen på det nu, faktiskt. hellre tar jag den där påsen med lakrits.
EN KAKA: nej, lakrits.
VAD LYSSNAR DU PÅ NU: datorns surr och mina tangentknäppningar.

Kommentarer
Postat av: Madde

okej, man svarar alltså på den andra personens blogg.. men jag kan tycka det känns lite dumt just bara för att det då typ inte behöver ha nått med dennes inlägg att göra =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback