om u2 och helt och hållet tvärförbjudna saker att berätta

det är mest för att jag borde, inte så mycket för att jag känner ett brinnande behov av det. att lägga upp de sista semesterbilderna, alltså. skulle jag sammanfatta semestern skulle det nog kunna göras med 40 hittepåkvadrat, en syster vackrare än den vackraste av septemberdagar, bodegan, u2, vänner, familj, grå moln och uppehåll. det har varit väldigt bra. det har det. bilderna återspeglar såklart inte det mediokra vädret, hur skulle det se ut? knappast en sommar värd att minnas, om man frågar vilken svensk som helst. när det väl var dags för u2 fick jag inte dricka öl. för första dagen på hela semester fick jag inte dricka öl. alla andra dagar kunde jag dricka öl. det betyder inte att jag har gjort det, men jag har kunnat. när det väl var dags för u2 och ingen öl var jag tvungen att skriva upp det som en påminnelse på min arm. "ingen öl idag". nu inser jag att det ser smått alkoholiserat ut. då var det mest komiskt, för att det visar på min virrighet. för övrigt tyckte jag mig ana en större uppriktighet och innerlighet i snow patrols spelning än u2s. av den simpla anledningen favoriserar jag aftonens förband före huvudattraktionen. sånt får man verkligen inte yttra.

många tankar har passerat genom min hjärna, några har varit vettiga och fastnat. resten kastade jag bort. det kommer säkert innebära att jag kommer tänka samma tankar en miljon gånger till, eftersom att jag varenda gång skulle kasta bort tankarna eftersom jag klassar dem som helt onödiga. men jag har tänkt några riktigt viktiga tankar. dock har jag inga foton på dem, de har jag istället förevigat på ett rött papper idag på jobbet innan de första barnen kom dit.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback