äntligen oskabbig!

idag har jag handlat. både mat, kläder och annat. som en hårinpackning. hos en frisör. och jag har färgat håret. hemma. marty gjorde det på mig, och jag må säga att jag är osedvanligt nöjd med resultatet. dessvärre glömde jag att ta en före-bild, men jag kan avslöja att min sanna hårfärg är råttblond och att sist jag färgade håret var i början på mars 2008. alltså en 13 cm lång utväxt sedan. minst. grejen är den att jag har varit rätt nojjig över att göra hemmablonderingar, med risk för gult hår, men det blev inte så farligt faktiskt. nog för att det kommer bli ännu bättre med mitt mousse som tar bort gula toner, men ändå. det blev otroligt mycket bättre nu än vad det var före, och det är det som räknas.

kan ju inte direkt säga att håret är stylat och klart på sista bilden, mer "hej-jag-har-just-blåst-håret-och-det-ser-ut-som-det-gör-när-jag-är-lite-ful. eller-jobbar." utöver en ofixad frisyr ser jag ut som att jag är både alert och skrämd och bimbo-aktig ut, men ändå. det var slutet på processen som skulle fram (bimbo-looken kanske är ett resultat av den...?), inte nunan. så håll tillgodo och klaga helst inte. kanske att lite klag är okej, men helst inga demonstrationer utanför mitt fönster.

  

Kommentarer
Postat av: Emelie

Även om du verkar ha rätt gult ljus i lägenheten (bilderna går i aningen gula nyanser...) så ser det ju bestämt mycket ljusare och blondare ut! Snyggt syrran! Puss

Postat av: madde

ser råfint ut =)

2009-02-26 @ 10:02:24
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback