ett kvitto på livet

jag har hittat mig en paus mellan jobbet och livet. det är de enda två minutrarna som jag är bara jag och inget annat. inga ljud, inga andra viljor, bara sitta tyst och andas. jag är övertygad om att jag är långt ifrån ensam om att ha funnit detta vattenhål i vardagen, men ändå. det är nytt för mig.

såhär går det till. jag kör hem från jobbet. parkerar bilen på min plats och stänger av både motorn och radion. så stannar jag där. i två minuter eller tre, ibland fyra. sen går jag in till hundarna. från det att jag lämnar bilen börjar livet. då är det hundarna jag finns där för. tidigare på dagen är det barnen jag finns där för. men i mitt vattenhål är jag där för bara mig. sånt behöver man ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback