res dig upp och gå

jag vet inte om det handlar om bra och dåliga dagar eller om det faktiskt är så att tålamodet bättras på hos en allt eftersom man får en mer påfrestande vardag. det är min enda samlade tanke efter att jag har fixat veckans första jobbdag. det har varit en bra sådan, får jag säga. inte så kallt ute att man ville dö när barna skulle ut och leka. tillräckligt mycket gröt över från frukosten för att det skulle bli brödbak senare under dagen. god lunch som inte såg ut som kräks.

idag blir det till att baka bröd. baka bröd, duscha varmt, ta en ganska lång runda med hundarna och krascha i säng i tid. precis som igår. krascha i säng, alltså. äta middag måste jag ju också göra. har inte någon vidare aning om vad det ska bli.

jag längtar till löning så mycket att jag nog aldrig har längtat så till något alls förut. jag har sex kronor på mitt konto. resurserna i skafferiet börjar sina, i frysen och kylen likaså. fast jag har så det räcker fram till den lyckliga dagen då jag har femsiffrigt på kontot. det är en väldig tur att jag inte definierar mig utifrån mitt kontoutdrag (och då tänker jag inte bara på att jag fick in cash för ogudaktiga aktiviteter (nejnejnej! det var inte ens det jag fick in pengar för!)), för då hade jag tusan varit körd i botten nu. jag lovar dyrt och heligt att aldrig mer ha en sån här månad igen. ajöss, studentliv!

livet, alltså. det är bra fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback