torsdagslistan

jag måste få lov att säga att det är intressant. jag lägger ut ett inlägg med en bild från mitt kontoutdrag. mitt på lappen står det 0209 SAMLAG 500+. den första kommentar jag får är från "bloggpengar" som skriver "Hej! Vill du ha hjälp med hur du tjänar pengar på din blogg? Då kan jag hjälpa till! Ha en trevlig kväll :)". då undrar jag, verkar det som att jag behöver ännu ett extraknäck?

och naj naj naj. pengarna var inte från david. det var bara ett av livets sammanträffanden som gjorde att både jag och syrran har fått pengar för "SAMLAG" enligt kontoutdragen. eller så kanske det säger en hel del om de människor vi väljer att omge oss med.

pratade med syrran imorse. om att jag och mattias numer är ihop. konstaterade att vi nog var de sista vi umgås med som liksom förstod att det skulle vara rentav konstigt att säga något annat. alla kompisar och något syskon hit och dit och lite annan familj antog det redan. att vi är det alltså. nåväl. när jag väl hade sagt det till em utbrast hon att "varför ska man själv alltid vara den som är sist med att inse sådana saker?". jag kunde inte annat än att instämma, men vid närmare eftertanke såhär på kvällskvisten finns det många saker som är värre att vara sist med att komma på.

lista över saker man inte vill vara med om, men om man är det, gärna är först med att komma på:
1. att man luktar svett.
2. att man har konstant dålig andedräkt.
3. att man upplevs bufflig.
4. att man blir sol-och-vårad.
5. att gylfen är öppen.
6. att man blir bedragen.
7. att ens bästa vän trashar en när man inte är med.
8. att man är psykiskt sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback