torsdagslistan

jag önskar jag vore gravid. nog för att jag längtar efter barn, men det är inte av den anledningen. nej. jag önskar att jag vore det för att jag skulle ha en ursäkt till allt detta okynnesätande. sedan jag började jobba äter jag på regelbundna tider, vilket ju är bra. dessvärre äter jag lika stora portioner som om jag hade ätit två eller tre gånger per dag v a r j e gång. och jag har lagt band på mig själv hela dagen och inte ätit övermycket macka till frukost och mellis, men när jag kom hem och hade lagat middag släppte jag alla hämningar, överskred alla gränser och... överåt.

för övrigt har jag även misslyckats med att inte äta sötsaker under veckorna. jag tackade präktigt nej till en semla i tisdags, kände mig så förbaskat bra, att jag firade löningen med lösgodis. men nu hoppas jag att det inte blir värre än såhär. menar, det är ju bara ikväll jag behöver hålla mig sockerfri innan jag kan proppa i mig karra utan att känna av min dåliga karaktär. maten, däremot, är en helt annan femma. men imorgon blir en bra dag. jag känner det. det är nämligen kockens val som avgör lunchen. har jag tur väljer kocken något som jag inte älskar. har jag tur väljer kocken något som jag älskar. ni ser ju, det kan inte gå fel!

lista över saker som kocken kan välja som jag inte älskar:
1. kokt blomkål
2. kokta morötter
3. kokt broccoli
4. ugnsgratinerad falukorv och kokt potatis till det
5. blodpudding
6. ärtsoppa
7. pannkakor/plättar
8. tacos
9. paella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback