min älskling har ett hjärta av sten

ny dag, nya tag, som man brukar säga. i sanningens namn har ett nytt dygn alldeles just börjat, sånär som på fem minuter. dock sitter jag med bilder från det förflutna, om än bara dagsgamla sådana. den här dagen har erbjudit god frukost, en sväng ner på stan och där inköp av två par knälånga shorts och överraskningsbesök på emelies jobb (jag köpte med mig glass till henne och hennes jobbarkompis eftersom det faktiskt var synd om dem som var tvungna att sitta inne och jobba). jag har spelat badminton med david, sara och emelie. david och jag var på samma lag och vi vann alla set utom ett tror jag. det var inte min förtjänst att vi vann, även om jag överraskade david med min latenta begåvning när det kom till sporten i fråga.

efter en timmes asrolig badminton fräschade vi upp oss och åkte till saras stadsdel och åt köpesushi. han som gjorde den är enligt utsago hitflugen från hiroshima för att medvetandegöra varbergsborna om hur sushi egentligen ska smaka. eftersom jag inte har ätit så mycket sushi i min dag hade jag inte mycket att jämföra med, utan kunde bara konstatera att det var gott.

det var blueskväll på bodegan och dit ville vi. dock hade PRO tydligen årsstämma där, så vi drog rätt fort vidare till videomix för att köpa godis och hamnade slutligen på en bänk utanför göranssons bokhandel, annelie, anso, emelie och jag. precis som för tio år sedan. some things never change. och ibland är det faktiskt synnerligen trivsamt. 

 
  
   
  
   
   
   
   
   
  

ps. det tog över en timme att ladda upp bilderna. tur att tiden går fort när man har roligt. fast helst av allt vill jag sova nu.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Stal just en av dina bilder till Facebook.

So sue me.

Postat av: Em

Hrm hrm, vi vann 2 set. Jag tycker mig skymta en naken (??) Annelie i spegeln på ett av korten....? :-)

2009-07-09 @ 17:24:04
URL: http://softem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback