jag skulle gilla mornar bättre om de började senare

ja. det är inte så svårt att konstatera efter att, två gånger i juni månad, ha försovit mig. det är lite jobbigt att bli väckt 07.15 av sin arbetskamrat som mest vill lugna en och säga att det passar bra om man är där lagom till åtta. ännu jobbigare är det att vakna av sig själv kvart över nio när plikten kallade 06.30, och dessutom haft telefonen avstängd och därmed varit helt okontaktbar. det är si sådär.

fast egentligen gillar jag mornar. mest av allt gillade jag mornar när jag var student och jag och joe bodde ihop. anledningen till att just den tiden är så bra är den att då hade jag tv och gick upp och åt frukost i sällskap av något morgonnyhetsprogram eller montel williams show. det senare är helt klart att klassas som skräp-tv, men i allsin dar, så lite man behöver tänka när man ser ett sånt program. det är som att läsa en skvallertidning. absolut ingenting är värt att lägga på minnet, men man får en liten stunds underhållning. då, när jag var student, gick jag upp rätt tidigt, typ halvåtta-åtta, bara för att ta vara på dagen.

sedan jag började jobba har jag blivit så dekadent. jag älskar att sova ut om mornarna (och här passar det sig även att jag slänger in en ordentlig ursäkt till ovan nämnda joe för att jag drog upp honom tidigare än han önskade, eftersom jag inte ville att han skulle sova bort hela dagen.) och jag ger blanka tusan i om jag sover bort halva dagen. det är ändå på kvällen det mesta som är roligt händer. ja, såvida man inte ska vara präktig och städa och tvätta och baka och sen göra en strålande fin utflykt med picknick-korg. sånt spar jag nu till framtiden, då när jag ska vara sådär huslig och vuxen och inte bara drabbas av ångest light utan ångest deluxe av att sova förbi lunchtid. men nu är jag ung och fri och hundarna sover lika länge som jag. då tänker jag disponera över min sovtid om helgerna på så vis. under veckorna ska jag hädanefter göra mitt allt för att inte försova mig. amen.

ps. det är onsdag idag och därmed pokker som har bestämt rubriken. tänkte bara ifall ni hade glömt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej! va bra då kan vi säga att de är sålda. Många om budet nu ;) hare´fint i solen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback