torsdagslistan

det finns så många saker jag vill göra. det finns mycket jag vill hinna med efter arbetsdagen är slut och det finns saker jag vill hinna med i semesterväg. jag vill upp i fjällen och vandra (m å s t e  köpa kängor!!), vill bila mer genom europa, vill göra en rosa bussarna-resa genom sydamerika. vill spendera mer tid med att träna abba och saga, mest abba. vill hinna med saker i livet. men det vet ni säkert redan. vill föda och uppfostra många barn, vill ha ännu fler hundar, vill nog inte gifta mig men däremot tatuera mig. kanske blir det så att det blir direkt efter sommaren. vi ser väl. vill vara ute i god tid, vill vara strukturerad (jag är strukturerad på jobbet, bara ibland lyckas jag hemma), vill få upp stringhyllan. vill, vill, vill.

vill vara 23 men med samma livserfarenhet som nu, vill sterilisera mina hundar, vill bo både här och i varbergs kommun. vill att pelargonen blommar nu, vill ha möjlighet att lyssna på sommarpratarna under arbetsdagen. vill ha semester.

det sistnämnda är jag knappast ensam om att vilja ha. bara sex arbetsdagar kvar i skrivande stund. sen, efter de där sex arbetsdagarna, kommer jag ha mitt livs första riktiga semester. det är inte fy skam. det är en av de bra saker som kommer med ett arbete.

lista över bra saker som kommer med mitt jobb:
1. lön
2. svinigt bra arbetskompisar
3. världens roligaste arbetsuppgifter
4. dagar med otroligt mycket lärande för egen del, vilket leder till...
5. personlig utveckling
6. att mitt ifrågasättande får komma till användning bli till något väldigt bra
7. ja. semester förstås
8. en meningsfull tillvaro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback