välkommen söndag!

1.Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4, vad står det?
(fettextar det i meningen som står på rad 4) Till exempel ökar chanserna för att tillfriskna och överleva efter en hjärtinfarkt om man har husdjur, och man anser att just beröringen är en av de viktiga komponenterna i detta.

2.Sträck ut din vänstra arm, vad rör du vid?
saga som ligger ihoprullad till en liten korv i ena änden på soffan.

3. Vad såg du senast på tv?
första transformersfilmen igår hemma hos bee och dee.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
20.35. klockan var 20.11. good for me.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
inte mycket alls. det jag hör är creed - my sacrifice som spelas på bra skit-listan.

6. När var du senast ute, vad gjorde du då?
alldeles just, för kanske en halvtimme sedan. då gick jag ut och hämtade in hundarna från altanen.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
kollade på the critics. 

8. Vad har du på dig?
grå chinos och ett ljusgrått linne. borde ta på mig både sockar och en långärmad, eftersom jag fryser lite.

9. Drömde du något i natt?
jag minns inte. jag hade fullt upp med att ta igen missad sömn.
 
10. När skrattade du senast?
innan idag, när joe och jag pratade om alla inbillade måsten i livet.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
en klocka, en tavla som min syrra har målat, en till tavla med tre bilder i och ett keramikhjärta (jag tror det är keramik) på en tjock ståltråd. min pappas kusin mia har gjort det.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
näe. nu när jag tänker efter inser jag att vardagen har varit väldigt normal det senaste. inte samma som alla andra dagar, men konstigheter har jag inte sett skymten av.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
roligare för mig att göra än för er att läsa.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
transformers.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
torpet skåningen, så skulle jag dra in el och kommunalt vatten dit. sen skulle jag plantera äppelträd och andra träd och växter som ger goda saker i utbyte mot lite vatten och kärlek. jag skulle köpa mig en massa hundar och jag skulle jämna mamma och pappas hus med marken och betala en extreme home makeover-crew att bygga upp ett nytt hus på en vecka. under tiden skulle mamma och pappa befinna sig på en golfresa på rivieran. och jo. jag skulle nog köpa mig en diskmaskin, en tvättmaskin och en torktumlare. om andan föll på skulle jag kanske köpa en annan bil. eller bara betala någon annan att underhålla min jenny w (=323:an). jag skulle resa.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
jag kan namnen och ordningen på alla planeter i vårt solsystem, med solen som start. solen. merkuriusvenustellusmarsjupitersaturnusuranusneptunus(pluto). när jag lärde mig det här räknades pluto som en planet. det gör den inte längre. jag undrar om pluto känner sig diskriminerad?

17. George Bush?
som fånge på guantanamo? ja, tack.

18 & 19. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
kerstin, ylva, sune, henning, signe, sam. till exempel. fast jag ska nog inte ha sex barn, det är lite mycket för mig. men jag gillar namnen.

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
ja. i norge.

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
ååh, som jag har längtat efter dig! kom med så ska jag visa dig runt!

22. Jag utmanar inte en endaste en. men jag tänker inte sätta mig på tvären om man får för sig att satsa på den här listan i slutet på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback