här är ditt liv

10 Tecken på att du håller på att bli vuxen..

1. Du har fler hipsters än string i din troslåda. (äger inga string, men har definitivt en hög hipsters).
2. Du plockar ut piercings istället för att göra nya. (har inga alls längre. den i örat och den i naveln är utplockad sedan säkert fem år).
3. Du äter inte godis varje dag fast du får. (fredags- och lördagsgodis is the shit).
4. Du slutar kräva tillbaks småpengar från sina kompisar. (sant).
5. Du vaknar utvilad kl.8 på en lördag och anser att du haft sovmorgon. (allt mellan åtta och nio är en rimlig tid att vakna om helgmornarna om man inte ska sova bort helgen).
6. Du och dina vänner pratar mer om vilka som ska ha barn än om vem som hånglade med vem i helgen. (true)
7. Du månadssparar för framtiden. (pensionssparar har jag gjort ett tag och detta är första månaden det kommer hamna pengar på mitt framtidskonto).
8. Du anser att  "Dagens ungdomar" lever i en annan värld än du själv gjorde. (JA! jag känner inte alls igen mig i dem!)..
9. Du anser att alla börjar bli gamla. Men inte du själv. (nej, den här stämmer inte. jag känner att åren går för fort och att jag själv börjar bli gammal)
10. Du skrattar och känner igen dig i denna listan. (lite generat, till och med, ska erkännas)

precis som
annie får jag lov att fråga er hur det ser ut på er front. känns det igen?

Kommentarer
Postat av: madde

hehe jag känner nog igen mig på det mesta...men jag tycker inte det gör så mycket.. tycker det känns bra att vara "vuxen". Fast jag har visserligen nyss tagit hål i öronen men det tycker inte jag räknas riktigt.

Postat av: Sandra

Enligt dessa punkter är jag väl påväg att bli vuxen, mer än vad jag trodde. Jag är ju bara bååååne ännu :)



Saknar dig förresten.

Kram

2009-03-24 @ 13:36:28
URL: http://www.aandeersson.blogspot.com
Postat av: therese

Jag trivs med att vara vuxen.

2009-03-24 @ 14:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback