jag har en ny favorit

min första favorit var calla. min andra favorit var nejlika. calla är jag lite less på nu, men nejlika tycker jag fortfarande är riktigt fin. dock har jag en ny kärlek bland snittblommorna. ranunkel. den har funnits i de flesta inredningstidningar rätt länge, men mest i vitt och rosa. trogna läsare vet att rosa inte är någon favorit hos mig, så det är inte så konstigt att den inte har fått mig på fall. men idag, gott folk, såg jag en orange. eller brandgul, för det är orange den är. jag älskar orange och ranunkelns form är fin. en bra kombo som blev en favorit.

det här är det första och sista inlägget jag kommer skriva om snittblommor, jag lovar. lika innerligt lovar jag samtidigt att kontinuerliga uppdateringar gällande min pelargon kommer att komma. nästan så att den förtjänar sin egen kategori. ja, vi ser väl hur ivrig jag blir.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och jag stod och tittade på Ranunklar idag... Tänkte dom skulle passa fint i mitt köksfönster. Men dom hade ju bara brandgula, inga rosa! Tänk så olika vi kan vara =)

2009-03-30 @ 20:16:06
Postat av: therese a

Det var jag som skrev förra kommentaren..

2009-03-30 @ 20:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback