torsdagslistan

idag blev en bonusdag, och jag kunde vara hemma från jobbet och kurera mig. eftersom jag inte har varit helt utslagen har jag ändå tänkt göra lugna saker, som tar tid att göra men som jag inte riktigt hinner med annars. prio ett på den listan var att skala bort vinterpälsen från taxen. nu ser hon inte riktigt klok ut, men om två-tre veckor är hon på banan igen. projektet skala tax har tagit mig ungefär fem timmar, minus middagslagning och ät-tid. tillsammans har saga och jag kollat på ps. i love you (saga somnade) och sen på hundskolan med barbro och slutligen har vi sett de två första avsnitten av linda rosing söker kärleken-programmet. det sistnämnda var enbart för att ha lite bakgrundsunderhållning och inte direkt något jag kommer att sträva efter att kolla vidare på.

hur har det då gått med min "vita" dag? bra, skulle jag säga, men det är en definitionsfråga. det enda tvivelaktiga jag har ätit är fyra inlagda persikohalvor, och det skulle kanske vissa klassa som en sockerbomb. själv väljer jag väl kanske mer att se det som två av fem-om-dagen-frukter. då borde jag passera med ett godkänd, right? nåväl. vill ni klassa det som förbjuden frukt är det upp till er.

på tal om förbjuden frukt har jag tänkt på en sak, som måhända kan ses som lite intern, men om ni läser
det här inlägget blir även ni nya bekantskaper eller, för mig okända, invigda i bakgrundshistorien. det är ju jag som bestämmer över vad jag väljer och vad jag väljer bort, men aldrig har annelie sundholm fått skit för att hon försökte para ihop mig med killen i fråga. det tyckte jag var lite märkligt, när jag kom att tänka på det.

lista över andra saker man kan tycka är lite märkliga:
1. att bush fick sitta två mandatperioder efter att ha gjort ett tvivelaktigt jobb redan under den första.
2. att det var så många killar som sökte till linda rosing-programmet.
3. att jag, som älskar hundar, envisas med att rycka pälsen av min ena i närmare fem timmar.
4. att 16000 på kontot så snabbt kan bli en förhållandevis liten summa på bara en vecka. (givetvis fyrsiffrigt, dock. annars hade det varit mer skämmande än märkligt.)
5. att soppåsen kan fyllas så outhärdligt snabbt efter att man just har satt i en ny påse.
6. att inte fler förbipasserande aktivt kollar in i min lägenhet än de som gör det.
7. att bortdiskad disk så snabbt ersätts med ett berg odiskad.
8. intuition.


Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Alltså, jag hade ju aldrig hånglat med han. Hur skulle jag kunna veta? Tyckte bara att han var ett uppköp för dej jämfört med en annan av dina blivande makar.

Initialer T.C

Ledtråd: Nyhem

För att vara intern då....

Fast det klart, tom Lars-Inge vet ju om han ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback