if today was your last day

onsdag idag, och då vet ni vid det här laget vad det är som gäller. pokker bestämmer rubriken. förra veckan fick jag mig en känga för att jag gav honom något så ovettigt som "en riktig man har inga kjennslor, han kan inte ens stava det". denna vecka är det dags för mig att rikta en känga tillbaka till vederbörande, för en så otroooligt corny rubrik. if today was your last day. hans mål är uppebarligen att få er läsare tårögda i slutet av inlägget, men se, det tänker inte jag tillåta.

om det här de facto var min sista dag skulle jag få lite ont i magen. utan tvekan skulle jag sätta mig i bilen och köra hem till mamma och pappa. i hopp om att jag skulle ha till dess att jag somnade på mig. skulle det vara ett askungen-scenario, att allt slutar 00.00, då skulle jag sluta mina ögon för sista gången någonstans där kring uppsalatrakten. skulle jag däremot vetat om att idag var min sista dag redan i morse, ja, då hade jag sagt att jag inte kommer till jobbet och kört hem. hem. jag hade ringt och planerat så att jag fick träffa min familj, oavsett hur sent det skulle bli. jag skulle nog inte säga varför jag for hem i sådan hast, då skulle sista träffen i jordelivet inte bli särskilt munter. jag skulle vara ytterst ledsen över att em inte var hemma än, men jag skulle skriva henne en lapp och gömma den under hennes kudde. på den skulle det stå: "vi ses. det vet du. jag älskar dig genom allt. glöm inte att kolla dokumentet i min dator. /barbro"

jag skulle vara ledsen, och jag skulle vara glad. jag skulle vara överlycklig över att livet är så vackert. jag skulle vara ledsen över att jag inte fick vara med mer.

men det förstås. if today was your last day behöver ju inte betyda last day alive. det kan ju vara last day at work. då hade jag haft lite ångest. hade det varit last day as single, då hade jag varit glad. glad och ledsen på samma gång, men mest glad. alltså, definitivt mest glad om det var så att allt kändes rätt och bra. jag tänker inte ha det på något annat vis. det finns ju så många last days att det inte är klokt egentligen. säkerligen har jag varit med om någon sådan idag, utan att ens reflektera över det. det är lite spännande, det där. för last day betyder ju början på något nytt, oavsett om det är singellivet, döden eller arbetet vi talar om. först lite ångest över vad det är man går vidare till, sen bara nytt och bra. det är vad jag tror i alla fall.

Kommentarer
Postat av: en blivande ung mamma

jaha sedär :D Då får vi hoppas den kommer på utsatt datum så den får previlegiet att dela den med dig då :D

Postat av: Linnéa

bra skrivet!! gillar din blogg mucho! kram!

2009-05-13 @ 22:31:55
Postat av: Madde

ah! blev nästan lite ledsen där ett tag...det kändes fint ändå på nått sätt.. fast känslan av att den sista dagen skulle kunna komma närsomhelst är lite läskig...

2009-05-13 @ 23:10:40
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: en blivande ung mamma

åh tack för dom orden. Nu började jag nästan gråta igen.. haha! Men tack, jag behövde verkligen dom.

2009-05-14 @ 00:12:47
URL: http://enbebisiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback