månadens mest oinspirerande inlägg. men då gillar jag att göra listor.

10 FAVORITER
Dialekt: buadialekt. dalmål. västerbottniska (jag vet, det varierar massor. mest gillar jag inlandsmål.)
Mat: stekt makrill, potatismos och lingonsylt till det.
Låt: idag: mer av dig med joakim och joel
Film: masjävlar.
Tecknad figur: gillar verkligen inte tecknat.
Sport: överlag gillar jag friidrott och skidsporter.
Komiker: mia och klara
Veckodag: lördag
Glassmak:  citron med lakrits i.
Soloartist:  idag: timo räisänen

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör:  trött men glad.
Tanke:  är det kvällsmat jag vill ha, eller ska jag slå på stort och göra sådana där muscovadochokladbollar igen? okej. först kvällsmat. är sötsuget kvar sen blir det chokladbollar.
Kläder: grå cheap monday-brallor, sötlantligt rutig klänning i blått, grönt och vitt och en mörkblå cardigan till det.
Bakgrund:  musik från bra skit-listan
Känsla:  tacksamhet, lycka och trötthet.
Tid: 21:25
Bästa sak: helt seriöst, får man verkligen bara välja en sak? hundkoppel. annars skulle livet antingen vara kort men lite för roligt för saga, eller dödstrist med en kattlåda somfick agera hundlåda inne i lägenheten.
Irritationsobjekt:  inget direkt sådär som jag möter dagligen. men riktigt dumma människor kan jag väl inte känna att jag blir lycklig av.

8 FÖRSTA
Bästa vän: min syster emelie
Husdjur: nymfparakiten pelle
Utlandssemester: danmark
Piercing: naveln
CD skiva: robyn - robyn is here
Bil: mazda 323
Ord: säkert mamma

7 SENASTE
Telefonsamtal: skypade med dottie, min vän och usa-granne. senaste på mobilen var pokker.
Mat: äter kvällsmat nu bestående av hemmagjord rabarberkräm och mjölk (jag vet att den kombon är farlig, men jag struntar i det. det är för gott för att låta bli.), hembakat bröd med philadelphiaost och sotarskinka på. G O T T !
Dryck:  vatten
Biltur:  hem från jobbet idag
Tv-program:  det var så länge sedan att jag inte minns
Spelad låt: astronaut med salem
Köpta klädesplagg:  köpte några tröjor i samband med löning.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina bästa vänner: ja. jag och joe började som bästa vänner. 
Brutit mot lagen: ja.
Blivit arresterad: nej
Badat naken: ja
Varit med på TV:  nej.
Varit med i tidningen:  ja

5 NEJ TACK
Skolämne: naturkonskap
Mat: kokt blomkål, ärtsoppa.
Musik:  asigt tung musik är inte riktigt min grej.
Dryck: dee och martys drinkar
Djur: ormar

4 SAKER
Du gör när du har tråkigt: hittar på något som jag trivs med: träffar en kompis, pysslar, facebookar, bakar.
Du gjorde igår kväll:  powerwalkade, var ute i regnet, var hos erik och fikade och åter hemma gjorde jag pilates.
Du kan höra just nu:  stämsång, trummor, synth, reverb.
Du inte kan leva utan:  (kvälls)mat, hundarna, familjen och mina vänner.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för:  emelie, annelie och hanna.
Du tycker om: det är så många jag tycker om, att det omöjligt kan begränsas med tre namn. bara min familj består av fler personer än så. men utöver familjen och annelie kan och bör marty, bee och dee nämnas.
Du inte gillar:  jag har inte några som jag direkt ogillar rakt igenom, tror jag.

2 VAL

Coca cola eller fanta:  fanta
Hund eller katt: hund. alla dagar i veckan.

1 ÖNSKAN
att alla mina sunda önskningar ska gå i uppfyllelse. HA!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vill bara önska dig en fin dag. sköt om dig. Skall sjösätta båten idag, så den är färdig för en god tur när du kommer neråt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback