torsdagslistan

jag läste lite mer om rånförsöket på vk.se, en artikel där polisen hade berättat om deras insats. det stod att polisen som rådde om kita var först på plats och mötte rånarna, och såvitt jag förstår fick den här stackars polismannen se sin hund bli skjuten (kita dog tydligen omedelbart). jag kan berätta, att om jag hade sett någon avrätta abba eller saga och jag själv hade stått med ett skjutvapen i handen, ja, då hade jag inte siktat mot benen eller armarna när jag hade besvarat elden. 

med det i minnet kan man väl konstatera att det inte finns något att klaga på vad gäller självbehärskningen bland poliskåren. med samma sak i minnet kan man också konstatera att jag inte skulle passa särskilt bra som polis. jag engagerar mig för mycket emotionellt i händelser, helt enkelt. än värre, jag agerar ofta utifrån mina känslor. i alla fall i sådana situationer där jag brusar upp.

lista över anledningar till varför jag inte skulle passa vidare bra som polis:
1. jag är rädd för poliser. det vore inte bra att vara rädd för sig själv, eller sina arbetskamrater.
2. jag gillar inte att arbeta kvällar och helger.
3. jag jobbar helst själv, med andra till hands att rådfråga.
4. jag är inte så äventyrlig av mig. jag gillar inte att riskera livet i jobbet.
5. jag trivs inte så bra i uniform.
6. jag skulle inte bli tagen på allvar. jag ser nämligen för snäll ut, även om min arga blick kan få en ettåring att upphöra med dumheter.

Kommentarer
Postat av: Erik

Punkt nr 6. Haha. Humor...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback