allt vad ni önskar och lite till

jag har fått en rubrik som jag egentligen skulle skriva utifrån idag, men vet ni, jag är så himlarns trött att jag inte orkar göra det ordentligt. istället, och jag hoppas att det är bättre än ingenting, ger jag er en lista. något för er att läsa som kräver pyttelite tankeverksamhet för mig att slutföra. när pokker bestämmer kommer imorgon istället.

1. Hur många resväskor äger du?
inte en enda.

2. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
jag tar nog hellre bilden där och då, men i efterhand är det rätt roligt att se sin egen nuna på bild från diverse minnesvärda stunder.

3. Har någon någonsin kallat dig lat?
nej, inte lat. disträ, men inte lat. disträ är jag inte så värst mycket längre, det var ett drag som hörde till min ungdoms annelie.

4. När var senast någon stötte på dig?
det är lite jobbigt, för jag vet inte. jag är så dålig på att snappa upp sånt. kanske idag, kanske en månad sen eller mer. int vet ja.

5. Vad åt du till middag senast?
kyckling, quinoa, en asgod kålsallad med morot och lite vinäger och sånt på det och som kronan på verket, en riktigt god bönröra med bla soltorkade tomater och vitlök.

6. Använder du huvtröjor?
jag tänkte faktiskt på det i morse, att jag gillar huvtröjor, men har bara en och den har jag när jag ska ha oömma kläder. jag kanske borde skaffa mig en ny fin?

7. Vem var den senaste som ringde dig?
erik. han ville bara kolla läget och höra om vi ska hitta på något imorgon. det ska vi. hans son ska vara med också. det blir roligt!

8. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
uppskjutet.

9. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
alltså. om strömpilen räknas som köpcentrum så är det det. det är alldeles lagom stort med kanske 15 affärer.

10. Hur många syskon har du?
fyra fantastiska. TRE fantastiska. vi är fyra fantastiska.

11. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
fyra.

12. Har du en stationär dator eller en laptop?
en laptop.

13. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
ibland funderar jag på att göra en tatuering, men jag har ju pigmentprickar ta mig tusan överallt. eller nej. inte överallt. på benen är det ganska glest. men på magen, där jag skulle vilja tatuera in ett par textrader, den är prickigare än den klaraste stjärnhimmel. jag tror inte att det skulle bli så vackert med en tatuering. kanske jag skulle tatuera in textraden på morse? det skulle vara något. ett annat förslag jag har fått (flera gånger) är att jag borde göra streck på ryggen mellan prickar som tillsammans utgör ett stjärntecken. lite roligt, men inte så mycket jag. trots att jag har mina roliga stunder, bör tilläggas.

14. Vad har du med dig in på bion?
snask. godis. oftast inköpt på hemköp, men ibland där man köper biobiljetten. där är det "smakar det, så kostar det" som är ledordet.

15. Gillar du att flyga?
nej, jag tycker att det finns mer behagliga sätt att resa.

16. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
nej, men just nu har jag minskat drastiskt på kolhydratintaget. det är därför jag är så trött. jag ska sluta med de här dumheterna om några veckor. eller... jag kommer väl inte proppa i mig lika mycket kolhydrater per dag som innan, eftersom jag i nuläget känner en väldigt mycket trivsammare mättnad, men jag kommer inte reflektera över att jag minsann ska ta en knäckemacka istället för mjukbröd. eller strunta i fikat (vilket jag inte gör nu heller, jag begränsar mig bara till fika på fredag eftermiddag, tillsammans med den där lille godispåsen).

17. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
28.

18. Tycker du om att krama folk?
generellt sett, ja. men det ska vara folk jag känner, annars blir det mest tillgjort och jag känner mig fånig.

19. Vad är du allergisk mot?
laktos.

20. Gillar du din boendesituation?
jag gillar verkligen min lya och den utgör ett fint hem för mig här och nu. jag drömmer dock om mitt torp söderöver. men det vet ni redan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du fyra syskon....

2009-05-21 @ 09:38:10
Postat av: annelie

HAHA! nej! tre! men vi ÄR fyra underbara! jag var trött, okej? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback