vad vore världen utan mig?

jag har fått strikta direktiv. det här måste vara ett skrytinlägg. eftersom pokker är min boss är det bara att göra som han säger.

jag är ambivalensen personifierad. å ena sidan är jag husmodern från femtiotalet, å andra sidan vill jag inte ställa upp på annat än jämställdhet. å ena sidan drömmer jag om ett lantliv med höns och diverse grönsaks- och fruktodlingar på den gård där mitt torp står, å andra sidan kan jag se mig själv leva som hailey james scott. med en framgångsrik basketspelande man, trots att jag hyser ett stort förakt gentemot lagidrottande män, i synnerhet de som spelar fotboll och ishockey. (de är svin hela bunten och jag vill inte ta i dem ens med en åra. jag vet att det är fördomar, men ingen idrottande man jag har mött har heller bevisat motsatsen.)
jag gillar att vara hemma och inte träffa en kotte, jag gillar de flesta former av socialt umgänge. jag gillar att jobba, jag gillar att vara ledig. jag trivs med att vara fri, men längtar efter att vara bunden. (obs! bildligt talat!) jag tycker att ett naturnära liv är föredömligt, men är ibland rädd för skogen. jag engagerar mig för en bättre miljö, men kör samtidigt en mazda 323 från år 1991. jag tror på närvaro, men lever nog merparten av min tid antingen i det förflutna, i framtiden eller mina drömmar om nuet och framtiden.

så vad vore världen utan mig? jag kan berätta att den vore en drömmare mindre. en ärlig, härlig (lottens ord) person fattigare. världen vore en glädje mindre och den vore en blogg kortare. den vore inte lika annelufsig, än mindre annelieig. den vore faktiskt inte lika bra utan mig, för jag gör mitt bästa där jag är och den som tror att inte det gör någon skillnad tror fel. några hade saknat mig, önskat att just en sån som jag fanns för att ha någon att luta sig mot när det stormar som värst, eller kanske bara har något som de innerligt gärna vill berätta för någon. en värld utan annelie vore fel och brister fattigare, den vore mänsklighet fattigare och den vore både längtan och strävan kortare. världen utan mig, den vore helt enkelt inte fullt så vacker.

Kommentarer
Postat av: Bee

I agree!

2009-05-21 @ 22:47:40
Postat av: Emma

Mycket bra skrivet!

Postat av: Annie

Det mest miljövänliga du kan göra är att köra din gamla bil tills det faller ihop :) Det är sant!!

2009-05-22 @ 19:37:10
Postat av: Alexandra

1. År 2009 ska man på inga villkors vis behöva ställa upp på något annat än jämställdhet i Sverige.

2. Min man är bra och lagidrottare - Det är sant, jag är också förvånad ;)

3. Världen vore så mycket tråkigare utan dagdrömmar - Dagrömmeri is da shit liksom!

2009-05-27 @ 22:24:40
URL: http://alexericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback