tre saker jag skulle ta med till en öde ö

här kommer ytterligare en till linnea.

jag skulle hemskt gärna vara en sån där given överlevare, men det är jag inte. alltså, jag vet inte om jag skulle kunna skilja en asp från en asp eller giftiga svampar från ogiftiga. jag vet inte hur man fixar sötvatten från ingenstans och var sjutton skulle man kunna sova trygg om nätterna på en öde ö. hur gör man upp eld utan tändstickor? hur länge skulle jag klara mig som vegetarian, med tanke på att jag inte skulle veta vad för grödor man kan äta utan bekymmer och vilka man dör av? skulle jag bli så galen att jag skulle kunna döda djur och göra allt det där nasty man måste göra för att kunna äta djuret sen?


jag skulle behöva lite hjälp på traven där. jag behöver underhållning, ett myggnät och någon som håller mig sällskap. och det där sällskapet behöver kunna en massa saker och ha en positiv inställning. kanske kan denne någon stå för underhållningen? kanske är sällskapet grym på att berätta berättelser eller kan sjunga lugna sånger om kvällen så att det är det man somnar till? kanske kan man ta med sig någon mat då? som hjälp i en trevande start, liksom.


sällskapet känns viktigast. kvinnligt eller manligt? eftersom jag inte är stark alls behöver jag med mig en individ som inte klagar ihjäl sig om den behöver ta i och nästan alltid dra det fysiskt tyngre lasset. jag tror bestämt att det blir en kille. visst finns det starka kvinnor också, men då gillar jag rakheten med vilken de flesta killar kommunicerar och att man liksom inte svårar till saker i onödan. man kan bli riktigt arg på varandra och less och allt, men när man bestämmer sig för att sluta sura, då slutar man sura och det är bra igen. denne någon måste vara något intresserad av friluftsliv, vara öppen och ha både självdistans och förmåga att analysera saker som händer, situtationer som uppstår och sig själv. vem är han? jag måste klura på det lite, det kommer inte till mig bara sådär.


ris. en påse ris behöver jag. eller ska jag hellre ta en kniv? det är kanske mer värt?
myggnätet är givet. inget myggnät - ingen bra sömn, kanske till och med sjukdom - ingen ork - ingen mat - svältande annelie som nog dör. det vore ingen hit.


tre saker jag skulle ta med till en öde ö:
1. ett trevlig man med insikt i både sig själv och friluftsliv som antingen sjunger lugna sånger eller berättar bra berättelser.
2. myggnät.
3. kniv.

Kommentarer
Postat av: Dee

Fan när jag läste det där så tänkte jag på mig själv =) jag kan byggga oss en kojja i träden med hjälp av din kniv. Du vet ju också att jag gillar att ta i och kånka.Har nog blivit skadad från att vara uppfostrad i arbetsläger utan kärlek ;)



Men jag skulle måste döda rätt mycket djur. Du vet ju hur jag blir när jag inte får i mig mat. Grrrr

undrar bara hur man konserverar i hettan så man har lunchlådor. Soltorkad buffel/fisk/orm funkar nog tror jag?

2010-02-15 @ 23:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback