En vit tisdag: solig, och pelargonsticklingens knoppar slår nog ut idag

Hej, hej. Igår skrev jag i min FB-status att jag skulle syssla med livsnjuteri och omdömeslappar. Mm, det blev inte riktigt så. Jag la inte mer än tre tankar på omdömen. Däremot drog jag ner till en prilla. Dagens ska bli det sista för den här vändan beroende. Känns fint. Fast man ska försiktig att sia om framtiden, eftersom att man aldrig riktigt vet. Planer har man ju, förstås. Planen är att smaka sista prillan. Planen är att se pelargonknoppar slå ut. Planen är att hämta Matt på flygplatsen 11.05.


Vita tisdagen är en gammal benämning på tisdagen i Stilla veckan, den sista veckan i fastetiden, eftersom det var den sista dagen man fick förtära vitt mjöl och ägg före påskhögtiden. Liksom måndagen har tisdagen fått namn från fastlagen och tisdagen kallas ibland även svartatisdag och stinnkaketisdag.

Kommentarer
Postat av: David

hoppas ni får en trevlig påsk. Du och fjällan din

2011-04-19 @ 18:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback