I had a dream, that I was your neighbor about to give birth

Hade en sån där konstig dröm just innan jag vaknade i morse. Jag drömde att jag låg inne på förlossningen för att föda, men mitt där insåg jag att jag inte hade någon gravidmage. Den hade funnits där, men aldrig växt efter några månader, som att en spontan abort hade inträffat. Jag skämdes så förtvivlat över att ligga på förlossningen utan att faktiskt skulla föda. Hur hade jag inte kunnat märka något?? Varför säger inte sköterskorna något? Jag kände mig förståndshandikappad.

Det är en sån dröm som inte försvinner i samma ögonblick man vaknar, så den var central i mina grubblerier där kring frukost. Så kom jag på det. Hela Matt-grejen. Att så mycket var på gång, men att jag avbröt allt. En spontan abort av en potentiell framtid och ett högst märkligt förhållande till följd av total stiltjé i mitt känsloliv. Det där fostret är borta nu. Jag tog kål på det fostrets liv och möjlighet till en framtid. Känslorna drabbades av en spontan abort och efter en sen sådan måste man skrapas. Skrapas = göra slut. Fast förvirrad på någon förlossning skall jag icke vara. Nej, jag vet utgången. Fosterlös för nu.

Kommentarer
Postat av: Em

Hm, intressant tolkning! Det är spännande med drömmar, hur de ter sig och hur man kan tolka den.

2011-04-26 @ 21:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback