en hybrid

jag har världens roligaste och skönaste föreläsare nu. har är alldeles lagomt provokativ och sådär. och han ler och ser oss i ögonen. OCH han är en vandrande hybrid mellan leffe g w persson och farbror barbro. han ser ut som leffe med sina glasögon och fiskarväst (fast det inte är någon fiskarväst, men det är det bästa sättet jag kan förklara det med) och ett ganska yvigt hårsvall. och han lägger fram saker lika självsäkert som kriminologen gör i avnitt efter avsnitt av efterlyst. men det som gör honom till en underbar hybrid är det faktum att han pratar och har samma mimik som farbror barbro. det är alltså sjukt roligt att ta den halvtimmeslånga promenaden till universitetet, jag är mer motiverad än någonsin att inte missa en enda föreläsning!

vad som inte känns lika motiverande är att gå en sväng med jycken, gå till affären, sen hem och laga mat. men det är överkomligt det med, för ikväll är det pysselkväll hos martina som hägrar. ska jag börja virka en ny grytlapp kanske? den kanske rentav kan bli jämn och fin denna gången?

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det KAN ju bara va Thomas? :) Eller??

Postat av: Johanna

Jag älskar honom innerligt btw.

2006-11-10 @ 09:28:17
URL: http://johannorlunda.blogg.se
Postat av: annelie

det är klart att det är tomas vi talar om!! han är underbar!

2006-11-10 @ 10:13:57
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback