igår ville pelle mest gråta

aah. långhelg. lååååånghelg, och jag ska ta sovmorgon imorgon och inte vara i garaget hela dagen men nog en liten stund. och jag ska gå ut med en samarbetsvillig hund (man kan inte påstå att hon har varit det idag...) och jag ska äta middag hos bee och dee, jag och albin. och jag ska fika med lovisa och kanske martina. och jag ska baka goda muffins och innan dess gå till affären och köpa muffinsformar och strösocker.

i bakgrunden sitter alla bilgalna och pratar pite (9 juni) och kollar på bilfilm. jag säger som ferdinand: jag trivs bättre häär. på grund av alla sagas upptåg och bortselekterad hörsel under dagen har hon förpassats till lägenheten medan vi är ute på galej och annat. imorgon och resten av helgen får hon följa med.

var på föreläsning idag. en sydafrikan som berättade om religionssociologi i afrika-kontext. det var lite intressant, men lite för vinklat, tänker jag. men det var trivsamt med något som bröt av universitetslunken. efter föreläsningen åkte jag till mamm-a och hjälpte henne att sortera färdigt ur garderoben. boy, did we röja! ser fint ut där nu, och inte alls kaotiskt, som det var innan. sen for jag hem och då lagade vi middag (tacopaj). därpå följde playdate med elvis ute vid naturbruks. saga var inte så sugen på bus, tråktanten, utan ville hellre lukta på alla odörpunkter vid dikeskanten. stackars elvis. planer gjordes upp och lydde: hem och baka muffins (de absolut snyggaste jag någonsin har bakat!), spola av bilarna på pumamannens arbetsplats och sen till å vart simon också är. så här är vi. jag borde återgå till sällskapet. verkligen.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu är det du helt plötsligt som är dålig på att lämna kommentarer... saknar dem, juh! och dig också :-) alltid. såg en bild på dig med dina gamla boobs. ja blev helt förvirrad! hehe.

Postat av: Jennelie

Hej där!
Tänkte bara säga att jag kikar in här ibland.
Kika gärna in hos mig du också! Fast det kanske du redan gör...
Ta väl hand om min lillasyster, du som bor lite närmare! =) Saknar norrland.... KRAM PÅ DIG!

2007-05-21 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback