hemma och borta på samma gång

jag är hemma. hemma i min barndoms hem. som jag sa till mor och far när vi svängde av mot bua, så känns det alltid smått surrealistiskt när man vaknar i umeå om morgonen, och sen, på kvällen, är man i bua. det känns som en tidsresa. bakåt. men jag gillar det ändå, för jag vet att det är temporärt. om en vecka har jag sovit en natt i min egen säng, spenderat helgen här tillsammans med albin. som vanligt, när jag är här. som jag är van vid. som det ska vara.

jag fick klipptid imorgon. enligt emelie hos den sämsta frisören på den dyraste salongen. lyckligtvis är det inte den sämsta frisören i stan (hoppas jag) och lyckligtvis är det minst 200:- billigare än i umeå. klipp och färg. jag vet ungefär hur jag vill ha det. kortare än nu, det är ett som är säkert. vore svårt att klippas utan att bli mer korthårig... nåväl. en decimeter kortare, eller så, är min tanke.

jag är lite seg. hungrig och seg. jag vet inte riktigt vilket som väger tyngst just nu. inväntar syrran som ska komma med pålägget. det blir fina grejer, som pappa skulle ha sagt.

Kommentarer
Postat av: Jennelie

När jag läste några rader i ditt inlägg hörde jag plötsligt din goa dialekt inne i huvudet!
Skulle vara kul att träffa dig igen. Kram!

2008-02-26 @ 22:04:18
Postat av: therese

Anytime actually, jag är hemma!! Hör av dig bara så kan vi förhoppningsvis få ihop
nåt.

2008-02-26 @ 23:14:21
Postat av: annie

Förstår precis hur du känner, härligt att vara hemma, men ändå inte hemma eftersom man inte har sina saker kring sig o så.. men njut av Bua lite åt mig med!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback