måtte just idag få bli en av de dagar...

vissa stunder är det lite svårt att lyfta upp sig själv, som nu. inte för att jag är nere på något vis, men inte lika uppåt som jag var för några timmar sedan. syrran har just lämnat vårt place, for iväg med taxi till flygplatsen efter att vår bil bestämt sig för att "idag är en väldigt bra dag att frysa igen både lås och dörrar" (första gången, by the way). så det känns onekligen lite tomt och det känns som att helgen passerade alldeles för fort, trots att vi verkligen har tagit vara på tiden.

nu är det tillbaka i vardagen igen. jag ska börja skriva på en liten... jag vet inte vad jag ska kalla det. det är absolut inte en uppsats, den ska bara vara fyra sidor lång, max fem. en inlämningsuppgift, kan man säga. om lärarprofessionen. jag vet inte riktigt vad jag har att säga om det hela, men något måste jag skriva. och tycka och tänka. det blir nog bra. jag är inte en vg-strävare. för mig räcker det med ett g, och då behöver man a b s o l u t inte slå knut på sig själv för att klara sig. men ändå. det är inte roligt att läsa bajsbruna böcker och utifrån dem skriva om det väldigt inspirerande yrket lärare och lärarkårens yrkesetik och yrkesspråk. men det är vad jag ska syssla med. det senare alltså.

em och jag har övat idag. två sånger. see, vi har fått den stora äran att sjunga på ett bröllop. vilket det är avslöjar jag inte. inte än på ett tag i alla fall.

det finns god kyckling i kylen (alltså, redan tillagad). om jag värmer den och kokar ris till så får jag mig en god lunch. jag tror att jag ska satsa på det. magen kurrar nämligen.

Kommentarer
Postat av: johanna

Härligt! Jag har jobbintervju på vero moda strömpilen imorgon, håll tummarna. Sen tänkte jag fråga om du skulle ha nåt intresse av en bokcirkel?! Typ ett gäng som träffas en gång i månaden, äter gott och pratar strunt över en bok. Martina ska tillfrågas också såklart, har du fler intresserade är de välkomna, men man kanske borde hålla antalet medlemmar begränsat, så alla får en syl i vädret..? Oj vad jag babblar, vore kul om du var på. Puss!

Postat av: Anonym

Kul med bröllop och sång! Och sätt på en bra uppåt musik så ska du se att det lyfter lite.. haha. Nu skrev jag sådär käckt igen, men det hjälper faktiskt! Kram

2008-02-04 @ 15:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback