mitt förållande till musiken

kritiskt granskar jag dig
du, som aldrig granskar mig
eller kritiserar.
hjälplöst faller jag i dina armar
vaggas, tröstas, roas,
utmanas.
jag dansar på grund av dig.
hos dig får jag vara
bli spak bli stark
tömmas fyllas
vara hjältinnan
vara svag.
ack, jag förälskar mig i dig
åter igen
låter jag mig hänföras
förföras.
din puls, din insensitet,
din självsäkerhet, perfektionen.
på papper skrivs du
i huvuden ljuder du
genom öronen till hjärtat reser du
låter mig känna
känslor som är.
Du är mitt andrum.

(skriven juli 2005)

Kommentarer
Postat av: annie

Jättevackert skrivet :)

Postat av: Anonym

Tyvärr vann du inte den här gången. Men du kom ju med mycket bra förslag och jag nämner dem i sammanfattningen av resultatet.

Bra text förresten. Du gillar musik. Det gillar jag :D

2008-01-29 @ 12:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback